Informatyka

Engine 3D w C++Informatykę na Politechnice prowadziło kilku doktorów/magistrów, niemal wszystkie projekty realizowane były przy użyciu leciwego Borlanda C++ w wersji 3.11. Jego ograniczone możliwości miały ponoć skupić naszą uwagę na podstawach programowania, w rzeczywistości przynosiły więcej kłopotów niż pożytku. W dzisiejszych czasach uruchomienie zamieszczonego niżej kodu wymaga wiele samozaparcia i kombinowania z DosBoxem, ale uwierzcie mi, da się! Jeśli faktycznie jesteście na tyle szaleni, żeby to wszystko odpalić, zwróćcie szczególną uwagę na ustawienia linkera Borlanda.

Do dziś zachowało się stosunkowo niewiele moich programów, oto one:

Silnik 3D
3dengine.cpp

Przykładowy engine 3D napisany od podstaw, według zasad geometrii i algebry. Wydajność jest oczywiście fatalna, przy trzech bryłach całość ledwo zipie, zawsze to jednak jakaś ciekawostka. Pewnie od tego zaczynał John Carmack, projektując silnik do Wolfensteina 3D!

Zobacz na YouTube

Negatywy bitmap
bmp.cpp
Program działający w linii komend, zamieniający pliki .bmp na ich negatywy. Równie szybki i skuteczny, co mało przydatny. Obsługuje wyłącznie standardowe bitmapy, z bardziej wyrafinowanymi sobie nie poradzi.
Automat komórkowy
automat.cpp

Symulacja wybuchu w ASCII, wykorzystująca automat komórkowy do rozprzestrzeniania "płomieni". Ponoć komercyjne algorytmy generujące eksplozje korzystają z tego samego mechanizmu.

Zobacz na YouTube

Snake
snake.cpp

Klasyczny snake, działający w trybie tekstowym. Niestety nie wykorzystuje silnika 3D i sztucznych wybuchów, ale za to nadrabia grywalnością!

Zobacz na YouTube